Monday, July 7, 2008

Saspunas ne demek?

Türkiye'de psytrance bir kültür ve yaşam tarzı olarak kendine gitgide sağlam bir yer bulurken üretim anlamında da ümit verici gelişmeler yaşıyoruz. Yani fosforlu camia yeni prodüktörler kazanmaya devam ediyor. Dj olarak tanıdığımız ve son dönemde prodüksiyona eğilen Virtualien da bunlardan biri..

Dj'likle uğraşırken işin prodüksiyon tarafına da el atma kararını nasıl aldın?

Aslında psytrance müzik DJ'liği yapmak gibi, prodüksiyon yapmak da bir "karar" değildi.. sadece müziğin çekiciliği diyebiliriz, müzik bana tavşan deliğini gösterdi, bende delikten girip ilerlemeye başladım..

Hangi programları kullandın, bu nasıl bir süreç oldu?

Öncelikle Reason'la başladım, fakat istediğim çalışma sistemine sahip olmadığı için Cubase tercih ettim devamında. Şu anda ise Ableton Live kullanıyorum, sanırım uzun bir süre de kullanmaya devam edicem. Bana göre müzik yapmak; Müzik üretme yöntemini bulmak ve onu geliştirebilme yolunda ilerlemektir. Piyasada çok fazla yazılım ve donanım var, bunların içinden kendi istediğim müziği üretebilmek için doğru olanlarını seçip, öğrenmeye çalışıyorum..

Şimdilik tarzını nasıl tanımlıyorsun?

Tarz olarak belli bir tanımım yok.. Tarzım; hoşuma giden şeyler genelde :)
Tabii kategorize etmek gerekirse; Night Psytrance, Experimental Dark, Dark Ambient sound'lar üzerinde yoğunlaşmaya çalışıyorum.

Hangi yönde ilerlemeyi düşünüyorsun?

Psytrance de diğer elektronik müzik dallarında olduğu şekilde; ses seçimleri, armoni, beste, aranje, mixing, mix mastering gibi işlerin hepsinin tek bir kişi tarafından yapıldığı bir tarz. Müziğin her alanında gelişmek, öğrenmek, bilgi/tecrübe sahibi olmak gerekiyor.. Bu yüzden müziğe dair her konuda kendimi gelişmek/ilerlemek gerektiğini düşünüyorum.. Henüz sonu olmayan bu yolun en başındayım. Bu da işin eğlenceli tarafı benim için :)

Son çalışmanın adı Saspunas. Peki Saspunas ne demek?
Hittit uygarlığında bir fırtına tanrısı... Anadolu Tanrıları adlı bir kitaba rastladım geçenlerde, Track'er için isim düşünme geyiğinden kurtardı beni :)

VIRTUALIEN'IN SON ÇALIŞMASI SASPUNAS'I DİNLEMEK İÇİN: http://www.myspace.com/virtualien

2 comments:

Anonymous said...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.

Anonymous said...

tum blogu okumaya oldukca iyidir