Tuesday, August 26, 2008

Moonchild'dan haber var!


Uzunca bir süredir uzaklarda olan Moonchild'dan haber var! Müzik çalışmalarını Kanada'da sürdüren Mahir de işin prodüksiyon tarafına el atmış. Fakat dancefloor'dan alıştığımızın aksine ambient sularda yüzüyor... Mahir'le son çalışması Disorder'dan yola çıkarak biraz sohbet ettik.

Disorder'ın id'sinde "Mahir and Matt" yazıyor, bu parça bir ekip çalışmasının ürünü mü?

Parçanın başındaki ambient loop ve vocal de arkadaşım Matt' e ait. Geri kalan bütün çalışma benim. Dolayısıyla parçanın %90'ı bana ait ama yine de buna bir ekip çalışması diyebiliriz.

Parçayı hazırlarken hangi programları kullandın?

Parçaları yaparken Ableton Live kullanıyorum. Bence gerekli olandan fazlası çok güzel ve anlaşılır bir şekilde bu yazılımda var. Müzikle uğrasan herkese tavsiye ederim.

Prodüksiyon çalışmalarına ambient çizgisinde mi devam edeceksin yoksa senden daha hareketli parçalar duyacak mıyız?

Bu aralar modum ambient seslerden yana ama ben bunun tamamen ruh haliyle senkronize bir şekilde gittigine inanıyorum. Zaman zaman daha hızlı prodüksiyonlarım da olmuyor değil ama sorunum parçaları bitiremeyişimde :) Bazen eğlencesine oturup birşeyler üretiyorum fakat orada kalıyor :) Diğer büyük etken de şu ki müziğin dışında hayatımın büyük kısmını başka bir işte calışarak geçiriyorum. Zaman cok büyük bir etken. Zaman buldukça üretmeye devam etmeye çalışıyorum.

Bir süredir seni ortalıklarda göremiyoruz, çünkü uzaklardasın. Kanada'da ki psytrance ortamlarını müzik açısından nasıl değerlendiriyorsun?

Yaşadığım yere birkaç saat uzaklıkta Toronto'da Bluetech'i canlı izleme firsatı buldum. Bluetech aynı zamanda kendi adıyla Evan Mark olarak da progressive psytrance yapıyor. Organizasyonlar gerçekten güzel. Fakat dürüst olmak gerekirse kitle Türkiye'deki gibi iyi değil. Ben bizim ortamdaki dinleyicileri kulak açısından çok daha elit ve kaliteli buluyorum. Bu sadece benim fikrim değil, burada yaşayan birkaç arkadaşım da benle aynı fikirde. Fakat ben sadece Kanada'nın Ontario eyaletinde psytrance dinleme fırsatı buldum. Yakında Vancouver'a taşınacağız ve oranın muzik ortamının çok daha iyi olduğunu duydum, bakalım ne olacak ..:)

MOONCHILD'IN SON ÇALIŞMASI DISORDER'I DİNLEMEK İÇİN
http://www.myspace.com/moonchildproject

No comments: